اخبار روز

دادستان کل نیویورک از مدیرعامل سابق سلسیوس به دلیل کلاهبرداری شکایت کرد

دادستان کل نیویورک از مدیرعامل سابق سلسیوس به دلیل کلاهبرداری شکایت کرد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.19 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک گفت که از الکس ماشینسکی مدیرعامل سابق سلسیوس به دلیل کلاهبرداری ارز دیجیتال شکایت کرده است. جیمز افزود که ۲۶ هزار نیویورکی در میان صدها هزار قربانی او قرار دارند.
جیمز معتقد است که مدیرعامل سابق سلسیوس، اظهارات نادرستی بیان کرده است. زیرا او ظاهرا در مورد وضعیت مالی شرکت دروغ گفته و عمدا برخی اطلاعات را از مشتریان خود پنهان نموده است.
ماشینسکی به عنوان چهره عمومی این پلتفرم، مرتبا از سرمایه‌گذاران می‌خواست که در ازای بازدهی بالا با سلسیوس سپرده‌گذاری کنند.
مدیرعامل سابق سلسیوس همیشه تاکید می‌کرد که شرکت او از بانک امن‌تر است. ماشینسکی اصرار داشت که فقط سرمایه‌گذاری‌های ایمن و کم ریسک انجام می‌دهد. جیمز گفت اما در واقعیت او به طور معمول دارایی‌های افراد را در معرض استراتژی‌های پرخطر قرار می‌داد.
جیمز امیدوار است از طریق شکایت خود علیه مدیرعامل سابق سلسیوس به سه هدف دست یابد. اولا او به دنبال این است که ماشینسکی را برای همیشه از فعالیت در فروش اوراق بهادار یا کالاها منع کند. دوما می‌خواهد که او را از استخدام به عنوان مدیر یا افسر هر شرکتی در نیویورک منع کند. در نهایت جیمز امیدوار است که جبران خسارت سرمایه‌گذاران را تضمین نماید.
بنابراین جیمز به طور رسمی سلسیوس و ماشینسکی را پس از تحقیقات در مورد سقوط متهم می‌کند. چند ماه پیش، او از قربانیان حوزه ارزهای دیجیتال خواست تا شکایات خود را به دادگاه ارائه دهند.
لازم به ذکر است که شرکت سلسیوس زمانی یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های وام‌دهنده ارز دیجیتال در جهان بود. با این حال به ناچار در سال ۲۰۲۲ درخواست حمایت از ورشکستگی سلسیوس اعلام شد.