اخبار روز

در یک نظرسنجی یک‌سوم از خریداران طلا بهترین سرمایه گذاری را بیت کوین می‌دانند

در یک نظرسنجی یک‌سوم از خریداران طلا بهترین سرمایه گذاری را بیت کوین می‌دانند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.3 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

طبق نظرسنجی پلتفرم زیرساخت بلاکچین پکسوس حدود نیمی از خریداران طلای مورد بررسی می‌گویند قصد دارند مقدار بیشتری طلا به دست آورند. اما یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان معتقدند که بیت کوین بهترین سرمایه گذاری و جایگزین مناسبی برای طلا است.

این نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، پاسخ‌های ۱۰۰۰ بزرگسال در ایالات‌متحده، بریتانیا، سنگاپور و آلمان را جمع‌آوری کرده است. این افراد در دو سال گذشته نوعی طلا (شمش‌های فیزیکی، سکه‌های طلا یا طلای توکن‌شده) خریداری کرده‌اند. نگرانی در مورد تورم که به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده انگیزه اصلی کسانی است که می‌گویند قصد خرید طلای بیشتر را دارند.

این بررسی نشان می‌دهد که دیگر انگیزه‌های اصلی شامل مشکلات بازار سهام، نگرانی در مورد عوامل ژئوپلیتیکی و کاهش ارزش پول فیات است. نگرانی‌های بازار کریپتو در بین دلایل خرید بیشتر طلا در رتبه پنجم قرار گرفت.

انوشکا راینر، رئیس بخش رشد کالاهای پکسوس، در یک پست نوشت: «با ادامه تأثیرپذیری بازارها توسط عوامل غیرقابل‌پیش‌بینی ژئوپلیتیک، بهداشت جهانی و اقتصادی، تقاضا برای طلا به دلیل ثبات نسبی و بهترین سرمایه گذاری همچنان افزایش خواهد یافت.»

راینر افزود: «البته محبوبیت بیت کوین نیز بر بازار طلا تأثیر می‌گذارد. به‌طوری‌که ۳۳ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که بیت کوین طلای جدید است و قصد دارند این رمز ارز را به‌جای طلا خریداری کنند.»

این نظرسنجی در حالی انجام می‌شود که بیت کوین و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر شاهد افت قیمت بوده‌اند. مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ اینتلیجنس می‌گوید: «بیشتر سرمایه‌گذاران زیرک متوجه شده‌اند که باید مقداری بیت کوین به‌عنوان بهترین سرمایه گذاری در حساب خود داشته باشند. وگرنه در معرض خطر نگهداری دارایی آنالوگ در دنیایی هستند که با روندی سریع در حال دیجیتالی شدن است.»

منبع: blockworks.co