اخبار روز

پرداخت های ارز دیجیتال راهی برای دستیابی تجار به مشتریان جدید هستند

پرداخت های ارز دیجیتال راهی برای دستیابی تجار به مشتریان جدید هستند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.08 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

طبق یک نظرسنجی ۸۵ درصد از بازرگانان، پرداخت های ارز دیجیتال را فرصتی برای دستیابی به مشتریان جدید می‌دانند.

درحالی‌که بازار راکد است اما اکوسیستم رمزنگاری همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهد. زیرا تاجران در تلاش برای به دست آوردن مشتریان جدید، از پرداخت های ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. پژوهشگران در تحقیقی با عنوان «پرداخت با ارز دیجیتال» به نتایج جالبی رسیدند. آن‌ها دریافتند که ۸۵ درصد کسب‌وکارهای با درآمد سالانه ۱ میلیارد دلار از پرداخت‌های رمزنگاری برای یافتن مشتریان جدید استفاده می‌کنند. ۸۲ درصد از بازرگانان نیز دلیل پذیرش کریپتو به‌عنوان روش پرداخت را حذف واسطه‌ها عنوان کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که دلیل تمایل ۷۷ درصد بازرگانان مورد بررسی به پذیرش رمز ارزها کارمزد تراکنش پایین‌تر است. بر اساس این گزارش، کارمزد پرداخت های ارز دیجیتال حدود ۱ درصد است. این رقم بسیار کمتر از هزینه‌های معمول ۱.۵ تا ۳.۵ درصد است که توسط سایر گزینه‌های پرداخت مانند کارت‌های اعتباری دریافت می‌شود.

بیشتر نتایج این گزارش نشان‌دهنده دیدگاه‌های مثبت به ارزهای دیجیتال است. اما برخی از بازرگانان معتقدند کماکان موانع و چالش‌های فنی بسیاری بر سر راه پذیرش پرداخت های ارز دیجیتال وجود دارد. مثلاً ۶۸ درصد از بازرگانان مورد بررسی هنوز رمز ارزها را قبول نکرده‌اند. آن‌ها دلیل خود را چالش‌های پیاده‌سازی این فناوری در صندوق فروش دانستند.

علیرغم زمستان کریپتو، شواهد نشان می‌دهد که طیف وسیعی از شرکت‌ها و صنایع مختلف گزینه‌های پرداخت ارز دیجیتال را در سیستم مالی خود ادغام می‌کنند. اکوسیستم کریپتو از پلتفرم‌های سرگرمی مانند آژانس‌های مسافرتی گرفته تا فروشگاه‌های کالاهای لوکس به پیشرفت، پذیرش جهانی و گسترش خود ادامه می‌دهد. با وجود نزولی بودن بازار، پذیرش بیت کوین و توسعه متاورس همچنان روبه‌پیشرفت قرار دارد. به نظر می‌رسد رکود بازار رمز ارزها فرصت خوبی برای مشاغل خواهان استفاده از پرداخت های ارز دیجیتال فراهم کرده باشد.