اخبار روز

روسیه قصد راه‌اندازی یک صرافی ملی ارزهای دیجیتال را دارد

روسیه قصد راه‌اندازی یک صرافی ملی ارزهای دیجیتال را دارد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.33 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

قانون‌گذاران روسی در حال کار برای راه‌اندازی یک صرافی ملی ارزهای دیجیتال هستند. طبق گزارش‌ها این تلاش هم توسط وزارت دارایی و هم از سوی بانک مرکزی روسیه که دارای اختلاف نظر در مورد مقررات ارزهای دیجیتال این کشور بودند، حمایت می‌شود.
همچنین اعضای اتاق پارلمان روسیه در مورد اصلاحات قانون ارزهای دیجیتال موجود در این کشور با سهام‌داران بازار گفتگو کرده‌اند. این اصلاحات که چارچوب قانونی یک مبادله ملی را تعیین می‌کند، ابتدا به بانک مرکزی ارائه می‌شود.
سرگیی آلتوهوف، عضو کمیته سیاست اقتصادی روسیه در رابطه با راه‌اندازی صرافی ملی ارزهای دیجیتال گفت انکار وجود ارزهای دیجیتال منطقی نیست. مشکل این است که آن‌ها در یک جریان بزرگ خارج از مقررات دولتی در گردش هستند.
در ژوئن، آناتولی آکساکوف رییس کمیته بازار مالی روسیه گفت. یک صرافی ملی ارزهای دیجیتال در روسیه می‌تواند به عنوان بخشی از بورس مسکو راه‌اندازی شود. در ماه سپتامبر نیز صرافی مسکو پیش‌نویس لایحه‌ای را از طرف بانک مرکزی برای اجازه تجارت در دارایی‌های مالی دیجیتال تهیه کرد.
همچنین اوایل این ماه، لایحه‌ای برای قانونی کردن استخراج ارزهای دیجیتال و فروش ارزهای دیجیتال استخراج‌شده به دولت روسیه ارائه شد. این لایحه یک صرافی ملی ارزهای دیجیتال برای فروش ارزهای دیجیتال تشکیل می‌دهد، اما ماینرهای محلی می‌توانند از پلتفرم‌های خارجی استفاده کنند. در مورد دوم، کنترل‌ها و مقررات روسیه در مورد معاملات اعمال نمی‌شود، اما باید به خدمات مالیاتی دولت روسیه گزارش شود.
با این حال، برخی کارشناسان بر این باورند که تغییر موضع روسیه نسبت به ارزهای دیجیتال به دلیل قصد این کشور برای آزادی شهروندانش نیست. بلکه به خاطر دور زدن تحریم‌های اعمال شده بر سیستم بانکی این کشور است.