اخبار روز

صنعت گیمفای در شش سال آینده به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار خواهد رسید

صنعت گیمفای در شش سال آینده به ارزش ۲.۸ میلیارد دلار خواهد رسید
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.59 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

ابسولوت ریپورتز (Absolute Reports) در گزارش و پیش‌بینی اخیر خود اشاره می‌کند که صنعت گیمفای (GameFi) در شش سال آینده پتانسیل زیادی برای رشد دارد. طبق این گزارش صنعت بازی‌های NFT یا بازی برای کسب درآمد در بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ به ارزش تخمینی ۲.۸ میلیارد دلار می‌رسد. همچنین نرخ رشد مرکب سالانه این صنعت نیز در همین بازه شش‌ساله چیزی در حدود ۲۰.۴ درصد خواهد بود.

این پیش‌بینی در بحبوحه بازار خرس کریپتو انجام می‌شود که فضای کمی برای پروژه‌های بدون ماهیت و غیر اصیل باقی می‌گذارد. در این گزارش به پلتفرم‌های پیشرو صنعت گیمفای در زمینه بازی برای کسب درآمد اشاره شده است. این پلتفرم‌ها شامل اسکای ماویس (Sky Mavis)، داپر لبز (Dapper Labs)، دیسنترالند (Decentraland)، ایموتبل (Immutable) و سندباکس The Sandbox می‌شود.

درعین‌حال، این تنها گزارشی نیست که به آینده مطلوب صنعت گیمفای یا بازی بر مبنای وب ۳ اشاره می‌کند. زیرا تحقیقات نیز نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر برای سرمایه‌گذاری در بازی‌های کریپتویی است. به‌عنوان‌مثال، شرکت آنیموکا برندز (Animoca Brands) اخیراً سه شرکت را در فضای گیمفای خریداری کرد.

تمامی تحلیل‌ها نشان می‌دهند که علی‌رغم شرایط نه‌چندان مطلوب بازار کریپتو، کاربران بازی‌های مبتنی بر بلاکچین افزایش یافته‌اند. مثلاً کاربران زنجیره هوشمند بایننس همیشه حول‌وحوش عدد ۲.۴۹ میلیون نفر باقی مانده‌اند. درواقع پروژه‌هایی در دوره رکود بازار باقی می‌مانند که سطحی از سودمندی ظاهری را به همراه داشته باشند. بازی‌های مبتنی بر بلاکچین برای اثبات این موضوع کافی هستند. بازی‌ها همیشه به عنوان دروازه‌ای برای ورود کاربران جدید و تعامل آن‌ها با فضای کریپتو عمل می‌کنند.

بااین‌حال کارشناسان تأکید می‌کنند که صنعت گیمفای باید خود را با رشد و توسعه وب ۳ تطبیق دهد. آن‌ها از توسعه‌دهندگان این بازی‌ها می‌خواهند که در توسعه پلتفرم‌های خود سرگرمی را بر مالی سازی ترجیح دهند.