اخبار روز

محبوبیت ارزهای دیجیتال در کنیا با بالاترین نرخ در میان شهروندان آفریقایی

محبوبیت ارزهای دیجیتال در کنیا با بالاترین نرخ در میان شهروندان آفریقایی
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.37 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

طبق آخرین اطلاعات مرکز تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD) کنیا بالاترین نسبت جمعیت دارای ارز دیجیتال در آفریقا را دارد. UNCTAD اعلام کرد برای مقابله با محبوبیت ارزهای دیجیتال اعمال مالیات‌هایی را توصیه می‌کند که تجارت کریپتو را از رونق بیندازد.

بر اساس داده‌های موجود سهم ۸.۵ درصدی جمعیت کنیا از مالکیت ارز دیجیتال به‌عنوان بالاترین میزان در آفریقا و پنجمین در سطح جهان محسوب می‌شود. تنها اوکراین با ۱۲.۷ درصد، روسیه با ۱۱.۹ درصد، ونزوئلا با ۱۰.۳ درصد و سنگاپور با ۹.۴ درصد نسبت جمعیت دارای ارز دیجیتال بالاتر از کنیا قرار دارند.

آفریقای جنوبی نیز با نسبت ۷.۱ درصد در رتبه دوم آفریقا و هشتم دنیا ایستاده است. کشور نیجریه نیز یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ارزهای دیجیتال در جهان را داراست. حدود ۶.۳ درصد از مردم این کشور صاحب ارزهای دیجیتال هستند.

گزارش UNCTAD بر افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال اذعان می‌کند و می‌گوید آن‌ها کانالی جذاب برای ارسال حواله هستند. این آژانس همچنین اعلام می‌کند که افراد با درآمد متوسط کشورهای درحال‌توسعه و تحت تأثیر تورم، به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. زیرا این ارزها به‌عنوان راهی برای محافظت از ارزش پول خانوارها تلقی می‌شوند.

بااین‌حال، UNCTAD اعلام کرد که استفاده گسترده و محبوبیت ارزهای دیجیتال به خطرات بی‌ثباتی مالی منجر خواهد شد. درعین‌حال امکان جایگزین شدن آن‌ها با ارزهای ملی وجود دارد که می‌تواند حاکمیت پولی کشورها را به خطر بیندازد. رواج استیبل کوین‌های بدون پشتوانه و ارزهای ذخیره در کشورهای درحال‌توسعه نیز خطرات بزرگی را به همراه دارد.

UNCTAD برای به حداقل رساندن برخی از این خطرات، ثبت اجباری صرافی‌های ارز دیجیتال و کیف پول‌های دیجیتال را ضروری می‌داند. همچنین وضع مالیات بر معاملات رمز ارز نیز در کاهش محبوبیت ارزهای دیجیتال مؤثر خواهد بود. محدود کردن تبلیغات ارزهای دیجیتال و انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نیز توصیه‌های دیگر این سازمان است.