اخبار روز

پیشتاز استفاده از ارزهای دیجیتال

پیشتاز استفاده از ارزهای دیجیتال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.4 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

ارز دیجیتال

بر اساس اخبار از میان کشورهای جهان، ایالات متحده با کسب امتیاز ۷.۷۵ از ۱۰، رتبه اول جهان در استفاده کلی از ارزهای دیجیتال دارد. اوکراین با امتیاز ۵.۹۶ در رتبه دوم و پس از آن، بریتانیا با ۵.۷۹ قرار دارد.

با رشد ارزهای دیجیتال، آن‌ها برای اهداف مختلفی مانند پرداخت و سرمایه‌گذاری مورداستفاده قرار می‌گیرند. بااین‌حال، بسته به مقررات، استفاده از ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف متفاوت است.

بر اساس گزارش‌ها ایالات متحده و بریتانیا بر اساس عواملی مانند اقتصادشان در رتبه‌های اول قرار دارند. بااین‌وجود اوکراین فقیرترین کشور اروپا از نظر تولید ناخالص داخلی، به دلیل روندهای عمومی پذیرش ارزهای دیجیتال رتبه بالایی دارد.

علاوه بر این، در میان ده کشور برتر با استفاده کلی از ارز دیجیتال، اوکراین بر اساس درصد جمعیتی در رتبه اول قرار دارد. چنین کشورهایی با چالش‌های اقتصادی مانند کاهش ارزش پول محلی روبه‌رو هستند. این اتفاق ساکنان را مجبور به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌کنند.

براین‌اساس نیجریه به‌عنوان کشوری با بیشترین استفاده کلی از ارزهای دیجیتال در سه سال آینده پیشتاز خواهد بود. به گفته محققان، اگر استقبال از ارزهای دیجیتال در نیجریه با نرخ فعلی به رشد خود ادامه دهد، کل جمعیت از ارزهای دیجیتال استفاده خواهند کرد.

اگرچه رکود بازار در مورد ارزهای دیجیتال تردید ایجاد کرده است. اما بخشی از محققان معتقدند یک رشد اقتصادی در آینده قریب‌الوقوع است. به‌عنوان‌مثال، مایک مک گلون استراتژیست بلومبرگ گفت که بازار در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت.

شایان‌ذکر است که جنبه نظارتی تا حدی بر استفاده کلی از ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف تأثیر می‌گذارد.