اخبار روز

آلمان و آمریکا در رتبه‌بندی کشورهای طرفدار ارز دیجیتال اول و دوم شدند

آلمان و آمریکا در رتبه‌بندی کشورهای طرفدار ارز دیجیتال اول و دوم شدند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.03 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس گزارش کوین کاب (Coincub) آلمان جایگاه اول خود در کشورهای طرفدار ارز دیجیتال را حفظ کرده است. اما این بار جام خود را با رقیبی سرسخت به‌نام آمریکا تقسیم می‌کند. سوئیس نیز در آخرین اطلاعات سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به رتبه سوم صعود کرد.

آلمان و آمریکا هر دو در معیارهایی متعدد امتیاز بالایی کسب کردند. آلمان به دلیل تصمیم بی‌سابقه موسسه اسپارکاس (Sparkasse) برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین، مقام اول کشورهای طرفدار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داد. ایالات‌متحده نیز رشد زیادی کرده است، اما هنوز نتوانسته از این کشور اروپایی پیشی بگیرد. امتیاز آلمان با چارچوب نظارتی جدید اتحادیه اروپا تحت عنوان بازارهای دارایی‌های دیجیتال (MiCA) افزایش هم خواهد یافت.

فشار بایدن برای وضع مقررات بهتر ارزهای دیجیتال و ایجاد قوانین ضد پولشویی در این سه‌ماهه اخیر کمک زیادی به آمریکا کرد. تحرکات فیدلیتی (Fidelity) غول سرمایه‌گذاری و ورود آن به حوزه کریپتو نیز موجب بالا رفتن رتبه آمریکا در جدول کشورهای طرفدار ارز دیجیتال شد.

کشور سوئیس نیز به لطف قوانین مترقی و حجم معاملات بالا در حوزه ارزهای دیجیتال به جایگاه سوم رسید. رتبه سوئیس با تصمیم شرکت کانتون لوگانو برای استفاده از بیت کوین به‌عنوان ارز قانونی بهبود یافت. کانتون لوگانو از این به بعد بیت کوین را برای همه چیز از خرید ساعت گرفته تا پرداخت مالیات تائید می‌کند.

سنگاپور نیز در جایگاه چهارم کشورهای طرفدار ارز دیجیتال قرار دارد. این کشور در سال ۲۰۲۱ مقام اول را به خود اختصاص داده بود، اما از آن زمان جایگاه خود را به دیگر کشورها واگذار کرده است. سنگاپور به لطف حجم بالای دارندگان کریپتو و عرضه اولیه سکه‌ها (ICO) همچنان پایگاهی برای ارزهای دیجیتال است. البته محدودیت در تبلیغات ارائه‌دهندگان خدمات رمز ارز (VASP) امتیاز این کشور را کاهش داده است.