اخبار روز

مدیرعامل بایننس می‌گوید افزایش تسلط استیبل کوین ها به نفع بازار کریپتو خواهد بود

مدیرعامل بایننس می‌گوید افزایش تسلط استیبل کوین ها به نفع بازار کریپتو خواهد بود
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.49 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

به گفته مدیرعامل بایننس، ارزش بازار رو به رشد استیبل کوین های برتر برای کل صنعت کریپتو تحولی مثبت به شمار می‌رود. چانگ پنگ ژائو، در توییت اخیر اظهار داشت که افزایش تسلط استیبل کوین ها به معنی به حاشیه رفتن مقدار زیادی پول فیات است. به گفته ژائو، اگر سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌خواستند از حوزه ارزهای دیجیتال خارج شوند، استیبل کوین ها را نگه نمی‌داشتند.

در حال حاضر سه استیبل کوین بایننس یو اس دی (Binance USD) یو اس دی کوین (USDC Circle) و تتر (USDT Tether) در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر قرار دارند. مجموع ارزش بازار این استیبل کوین ها به بیش از ۱۳۸ میلیارد دلار می‌رسد.

در اوایل سال جاری، استیبل کوین الگوریتمی ترا نیز برای مدت کوتاهی و قبل از سقوط ماه مه وارد ۱۰ رمز ارز برتر شد. اما انفجار ترا باعث شده تا استیبل کوین ها تحت نظارت دقیق نهادهای نظارتی قرار بگیرند. مثلاً جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده از کنگره خواسته تا لایحه‌ای برای نظارت بر روند افزایش تسلط استیبل کوین ها تصویب کند. این قانون که در اوایل هفته جاری توسط مجلس نمایندگان به تعویق افتاد، ممکن است تا پایان سال و پس از رسیدن به میز جو بایدن به قانون تبدیل شود.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) نیز اخیراً زنگ خطر را در مورد استیبل کوین‌ها به صدا درآورده و ادعا می‌کند که در آینده نزدیک ممکن است تعداد بیشتری از آن‌ها زمین بخورند. دراین‌بین، تتر نیز با مشکلاتی روبروست و همگان می‌خواهند تا درباره ماجرای اوراق قرضه چینی شفافیت بیشتری نشان دهد. تمامی این مسائل موجب شده تا صدماتی به حیثیت کل بازار کریپتو وارد شود. به همین دلیل ژائو روند رو به رشد و افزایش تسلط استیبل کوین ها را برای کاسته شدن از مشکلات کل صنعت کریپتو مهم می‌داند.