اخبار روز

کاهش ارزش استیبل کوین USDC به دلیل ورشکستگی بانک سیلیکون ولی

کاهش ارزش استیبل کوین USDC به دلیل ورشکستگی بانک سیلیکون ولی
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.23 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

پس از این‌که سیرکل ناشر استیبل کوین USDC گفت که نمی‌تواند ۳.۳ میلیارد دلار از ذخایر ۴۰ میلیارد دلاری خود را از بانک سیلیکون ولی خارج کند، قیمت آن به زیر ۱ دلار کاهش یافت.
همچنین با افزایش فروش شدید استیبل کوین USDC بعد از توقف فعالیت بانک سیلیکون ولی، ارزش بازار آن نیز افت شدیدی داشته است.
اخیرا نگرانی‌ها در مورد استیبل کوین USDC افزایش یافته است. زیرا شرکت سیرکل در آخرین حسابرسی خود اعلام کرد که تا ۳۱ ژانویه، ۸.۶ میلیارد دلار یا تقریبا ۲۰ درصد از ذخایر آن در چندین موسسه مالی از جمله سیلورگیت و سیلیکون ولی نگهداری می‌شود.
این شرکت همچنین گفت که سیلیکون ولی یکی از شش شریک بانکی است که آن‌ها برای مدیریت تقریبا ۲۵ درصد از ذخایر USDC استفاده می‌کردند.
با این حال شرکت سیرکل از ۹ مارس به دنبال خارج کردن وجوه خود از این بانک بود. زیرا سیلیکون ولی در شرف تعطیلی بود. اما دو روز بعد، شرکت سیرکل تایید کرد که انتقالات بانکی به طور کامل پردازش نشده و حدود ۳.۳ میلیارد دلار از ذخایر آن‌‌ها هنوز در سیلیکون ولی است.
دانته دیسپارت افسر ارشد استراتژی و رییس سیاست جهانی شرکت سیرکل در این رابطه گفت. بانک سیلیکون ولی برای اقتصاد آمریکا بسیار مهم است و ورشکستگی آن پیامدهای گسترده‌ای برای تجارت و کارآفرینان خواهد داشت.
بر اساس داده‌ها، شرکت سیرکل حدود ۱.۴ میلیارد دلار استیبل کوین USDC را بازخرید کرده است. همچنین شرکت‌های ارز دیجیتال از جمله کوین بیس و جامپ تریدینگ نیز تقریبا ۸۵۰ میلیون دلار و ۱۳۸ میلیون دلار USDC را برای مقابله با تبعات سقوط این بانک بازخرید کردند.
لازم به ذکر است که دو هفته پیش، شرکت سیرکل گفته بود که می‌خواهد تعداد کارکنان خود را ۲۵ درصد افزایش دهد.