اخبار روز

یک هکر کلاه سفید بیش از ۷ میلیون دلار به پروژه فایننس تیم بازگردانده است

یک هکر کلاه سفید بیش از ۷ میلیون دلار به پروژه فایننس تیم بازگردانده است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.73 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

یک هکر کلاه سفید بیش از ۷ میلیون دلار از ۱۴.۵ میلیون دلاری که در حمله فایننس تیم به سرقت رفته بود، پس داد.

فایننس تیم یک ابزار دیفای است که خدماتی را به بنیان‎گذاران توکن و جامعه ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. این محصول یک سال پیش توسط تراست سواپ راه‌اندازی شد.

با این حال هکر کلاه سفید در حال برگرداندن وجوه به پروژه‌ها است و ۱۰ درصد مبلغ را به عنوان جایزه نگه می‌دارد.

اخیرا یک پیام جالب از سوی ایوان ریف، مدیر ارشد فناوری تراست سواپ منتشر گردید. ریف سه روز پیش گفت که اگر هکر وجوه را برگرداند، با یک جایزه خوب یا یک پیشنهاد شغلی به او پاداش داده خواهد شد.

این یک واکنش عجیب نسبت به وقایع هک ارز دیجیتال می‌باشد. همچنین در ماه اکتبر، OlympusDAO تمام وجوه به میزان ۳۰۰ میلیون دلار برگرداند. با این حال، این اغلب اتفاق نمی افتد، زیرا هکرها اغلب ترجیح می‌دهند مقادیر زیادی از وجوهی را که به سرقت می‌برند، نگه دارند. این وجوه معمولا از طریق سرویسی مانند تورنادو کش منتقل می‌شوند.

حمله اخیر ناشی از یک آسیب‌پذیری در قرارداد هوشمند بود. زیرا پروتکل فایننس تیم در حال انتقال از یونی سواپ نسخه دو به نسخه سه بود. آن‌ها پس از حمله تمام فعالیت‌های روی پلتفرم فایننس تیم را به حالت تعلیق درآوردند تا از سرقت وجوه بیشتر جلوگیری شود.

پروژه‌ها به طور فزاینده‌ای علاقه‌مند به مذاکره با هکرها از طریق ارائه جوایز به آن‌ها در صورت بازگرداندن وجوه دزدیده شده هستند. این اتفاق بارها امسال رخ داده است. اخیرا یک هکر  ۷۰درصد از وجوه دزدیده شده ترانزیت سواپ را پس داد. او پس از این کار ۶۹۰ هزار دلار پاداش دریافت کرد.