اخبار روز

افزایش سه اعتبارسنجی جدید به پل رونین

افزایش سه اعتبارسنجی جدید به پل رونین
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.29 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

پل رونین، یک زنجیره جانبی مرتبط با اتریوم و میزبان بازی مبتنی بر بلاکچین اکسی اینفینیتی می‌باشد. این تیم برای افزایش امنیت پس از هک در ماه مارس، سه اعتبارسنجی جدید به مجموعه خود اضافه کرده است.

تیم پل رونین که توسط اسکای ماویس خالق اکسی اینفینیتی تأمین مالی می‌شود. در سایت خود نوشت که تعداد اعتبارسنجی‌های ایمن‌کننده زنجیره اکنون از ۱۴ به ۱۷ تا تغییر داده است. افزودن اعتبارسنجی‌های جدید یعنی که تعداد افراد تأییدکننده تراکنش‌ها در زنجیره جانبی افزایش پیدا کرده‌اند.

تیم رونین گفت، سه نهادی که به‌عنوان اعتبارسنجی اضافه شده‌اند، شامل Efficient Frontier، Community Gaming و Nansen هستند. علاوه بر این، این سازمان افزود که در حال نزدیک شدن به ایجاد ۲۱ اعتبارسنجی مستقل است.

آن‌ها طی اطلاعیه‌ای گفتند:

“ما از معرفی سه اعتبارسنجی جدید هیجان‌زده هستیم. این افزایش تعداد آن‌ها را به ۱۷ می‌رساند. همچنین ما در راستای دستیابی به هدف اولیه خود یعنی ۲۱ تأییدکننده مستقل که شبکه را ایمن می‌کنند، در حال حرکت هستیم.”

پل رونین هنوز در حال بهبودی پس از هک بزرگ ارز دیجیتال شرکت خود در مارس سال جاری است. در طول این حمله، هکرها که گروه کره‌شمالی لازاروس بودند، کنترل ۵ تا از ۹ گره اعتبارسنجی را به دست گرفتند. با استفاده از این کار هکرها توانستند حدود ۱۷۳۶۰۰ اتریوم و ۲۵.۵ میلیون USDC را از پل سرقت کنند. طبق گزارش‌ها مجموع مبالغ سرقت شده حدود بیش از ۶۰۰ میلیون دلار است.

این تیم بعداً ۱۵۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران، مانند صرافی بایننس برای بازپرداخت هزینه‌های کاربران آسیب‌دیده، جمع‌آوری کرد.

در یک شبکه مانند پل رونین، اعتبارسنجی‌ها تراکنش‌ها را بر اساس نظر اکثریت افراد تأیید می‌کنند. به همین دلیل داشتن اعتبارسنجی بیشتر، منجر به امنیت بیشتر پل رونین می‌شود.