اخبار روز

توقف فعالیت‌ صرافی ارزهای دیجیتال bittrex در آمریکا

توقف فعالیت‌ صرافی ارزهای دیجیتال bittrex در آمریکا
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.58 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

صرافی ارزهای دیجیتال bittrex اعلام کرد که فعالیت‌های خود در آمریکا را به دلیل محیط نظارتی و اقتصادی چالش‌برانگیز متوقف می‌کند. تعطیلی این صرافی در آمریکا نشان‌دهنده چالش‌هایی می‌باشد که کسب‌وکارهای ارزهای دیجیتال در یک محیط نظارتی نامشخص با آن‌ها مواجه هستند.
در ماه‌های اخیر، تنظیم‌کننده‌های آمریکا سخت‌گیری‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال را افزایش داده‌اند که این موضوع برای بسیاری از شرکت‌ها مشکل‌ساز شده است.
ریچی لای مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال bittrex گفت که توقف این سرویس به دلیل عدم علاقه تنظیم‌کننده‌های آمریکا به سیاست‌های عاقلانه است.
اگرچه صرافی هیچ موضوع نظارتی خاصی را ذکر نکرد، اما در اکتبر ۲۰۲۲ توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا جریمه شد و در سال ۲۰۱۹ از فعالیت در نیویورک منع گردید.
بر اساس خبرها، بنیان‌گذاران این شرکت تصمیم گرفته‌اند بر گسترش آن در خارج از آمریکا تمرکز کنند. صرافی ارزهای دیجیتال bittrex گفت که مشتریان آمریکایی نگران وجوه خود نباشند، زیرا تمام سرمایه آن‌ها امن و قابل برداشت می‌باشد.
این صرافی تاکید کرد که مشتریان تا ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ اجازه تجارت دارند، اما بهتر است تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ تمام وجوه خود را برداشت کنند.
صرافی افزود که که خروج از آمریکا تاثیری بر فعالیت جهانی آن‌ها نخواهد داشت و به ارائه خدمات به مشتریان خود متعهد می‌مانند.
علاوه‌بر چالش‌های نظارتی، این شرکت در وضعیت مالی تا حدودی ضعیف نیز قرار دارد. اخیرا صرافی ارزهای دیجیتال bittrex حدود یک پنجم از کارکنان خود را اخراج کرد.
این صرافی در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و یک شرکت کوچک مستقر در سیاتل است. بر اساس داده‌ها، بیترکس هفتاد و یکمین صرافی بزرگ ارز دیجیتال با حجم معاملات ۲۴ ساعته آن تنها ۱۱.۷ میلیون دلار است. این حتی از برخی صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ نیز کمتر می‌باشد.