اخبار روز

شاخص سختی ماینینگ بیت کوین به بالاترین حد خود در تاریخ رسید

شاخص سختی ماینینگ بیت کوین به بالاترین حد خود در تاریخ رسید
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.05 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

شاخص سختی ماینینگ بیت کوین با افزایش ۱۳.۵ درصد به بالاترین حد خود در تاریخ رسید. برای بیت کوین، این یک رکورد جدید در تمام دوران می‌باشد. همچنین نرخ هش بیت کوین نیز به بالاترین حد خود رسیده است.

علی‌رغم فشار ناشی از کاهش قیمت‌ها در سال ۲۰۲۲، شاخص سختی ماینینگ بیت کوین به روند صعودی ثابت خود از پایین‌ترین سطح در آگوست ۲۰۲۱ ادامه می‌دهد. در ۱۰ اکتبر نیز این شاخص به بالاترین حد خود یعنی ۳۵.۶۱ تریلیون رسید.

مارک مورتون، مدیر عامل یک شرکت استخراج بیت کوین مستقر در ایرلند گفت که افزایش سختی ماینینگ بیت کوین و نرخ هش برای امنیت شبکه بیت‌کوین بسیار مثبت است. در نتیجه ما شاهد افزایش سرسام‌آور امنیت شبکه حتی با وجود کاهش قیمت بیت کوین هستیم.

تنظیم سختی تقریبا هر دو هفته یا هر ۲۰۱۶ بلاک انجام می‌شود. با توجه به اینکه بلاک‌ها به طور متوسط کمی کمتر از ۱۰ دقیقه حل شده‌اند، شاخص سختی افزایش یافته است.

طبق گفته Braiins یک شرکت ابزار استخراج بیت کوین، میانگین زمان در ۲۰۱۶ بلاک اخیر که به عنوان یک دوره شناخته می شود، تنها ۹ دقیقه بود.

ساتوشی ناکاموتو در وایت‌پیپر بیت کوین می‌نویسد که اگر بلاک‌ها خیلی سریع تولید شوند، دشواری افزایش می یابد.

مورتون همچنین افزود: کاهش شدید قیمت همراه با افزایش شاخص سختی ماینینگ بیت کوین می‌تواند ماینرهایی را که مدیریت مالی خوبی را در طول بازار صعودی سال ۲۰۲۱ نداشته‌اند، به چالش بکشد. در واقع، امکان تسلیم‌شدن ماینرها در بازار نزولی ۲۰۲۲ وجود دارد. زیرا برخی از آن‌ها مجبور به فروش بخشی از دارایی‌های خود در تابستان شدند.