اخبار روز

روسیه در حال آماده شدن برای استخراج بیت کوین با گاز فلر است

روسیه در حال آماده شدن برای استخراج بیت کوین با گاز فلر است
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.39 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

شرکت روسی گازپروم و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کربن در جهان قصد دارد ردپای کربن خود را با ارائه گاز فلر برای استخراج بیت کوین کاهش دهد.

دولت روسیه تردیدهایی در قانونی کردن معاملات ارزهای دیجیتال دارد. اما کماکان با بازیگران اصلی صنعت استخراج ارزهای دیجیتال ارتباط برقرار می‌کند.

شرکت دولتی گازپروم روسیه با بیت ریور (BitRiver) بزرگ‌ترین تأمین‌کننده خدمات کولوکیشن استخراج رمزنگاری در روسیه وارد همکاری شده است. شرکت گازپروم در تاریخ ۱۶ ژوئن رسماً اعلام کرد که برق تولیدشده از گاز نفتی خود را به مراکز داده شریک خود بیت ریور ارائه خواهد کرد.

بیت ریور به‌عنوان بخشی از این همکاری، یک زیرساخت دیجیتال مبتنی بر میدان‌های نفتی گازپروم را توسعه خواهد داد. این زیرساخت ارائه‌کننده خدمات استخراج کریپتو از گاز فلر است.

وادیم یاکولف، نایب‌رئیس گازپروم تأکید کرد کار با دارایی‌های دیجیتال در مدل تجاری گازپروم متصور نیست. وی خاطرنشان کرد: «این غول گازی بیشتر به دنبال بهینه‌سازی استفاده از منابع انرژی برای فعال کردن انرژی‌های تجدید پذیر به‌وسیله راه‌های جدید استفاده مفید از گاز فلر است.»

وی ادامه داد: «کاهش ردپای کربن جزء ضروری سیاست‌های گازپروم است. با ترکیب فناوری‌ها و شایستگی‌های ما با شرکا، بهترین شیوه‌های صنعتی را برای استفاده کارآمد و سازگار با محیط‌زیست از منابع طبیعی ایجاد خواهیم کرد.»

گازپروم بزرگ‌ترین شرکت نفت و گاز روسیه و همچنین یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان گاز اتحادیه اروپا است. طبق گزارش‌ها، این غول نفتی در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان سومین انتشاردهنده بزرگ کربن در جهان شناخته شده است.

ایگور رانتس، بنیان‌گذار و مدیرعامل بیت ریور خاطرنشان کرد که مشارکت جدید با گازپروم بخشی از برنامه بلندپروازانه این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید کل برق به ۲ گیگاوات در دو سال آینده است. دولت روسیه قبلاً و در اکتبر ۲۰۲۱ پروژه‌ای برای استخراج بیت کوین با گاز نفتی را به مرحله اجرا درآورده بود.

منبع: cointelegraph