اخبار روز

سامسونگ تراشه های ۳ نانومتری استخراج بیت کوین تولید می‌کند

سامسونگ تراشه های ۳ نانومتری استخراج بیت کوین تولید می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.09 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

غول الکترونیک کره جنوبی یعنی سامسونگ در حال کار بر روی تراشه های ۳ نانومتری است که می‌توانند در استخراج بیت کوین (BTC) استفاده شوند.
سامسونگ پس‌ازاینکه در گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ خود به تولید این محصول اشاره کرد، شرکت چینی ASIC را به‌عنوان اولین مشتری تضمینی خود برگزید. سامسونگ در ۲۹ ژوئن گزارش داد که این تراشه های ۳ نانومتری با مدارهای مجتمع خاص ASIC سازگار می‌باشند. این تراشه‌ها در استخراج بیت کوین مؤثر هستند و منابع مختلف معتقدند که آزمایش‌هایی بر روی آن‌ها در حال انجام است.
توانایی سامسونگ برای تولید تراشه های ۳ نانومتری احتمالاً برخی از مشکلات استخراج بیت کوین مانند مصرف برق را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تراشه‌های سامسونگ می‌توانند سرعت استخراج را تا حدود ۱۵ درصد و تراکم محاسبات را هم ۳۳ درصد افزایش دهند.
شرکت سامسونگ قبلاً اولین مشتری خود به‌نام پان سمی و شرکت چینی ASIC را به‌صورت تضمینی در اختیار دارد. منابع آگاه می‌گویند کوالکام مستقر در ایالات‌متحده نیز برای تراشه‌های جدید سامسونگ درخواست داده است.
کوالکام بزرگ‌ترین مشتری سامسونگ است و سفارش تراشه‌های ۴ نانومتری داده بود. اما این سفارش به دلیل عدم تولید این تراشه‌ها توسط سامسونگ لغو شد. طبق گزارش‌ها، دو شرکت توافق کرده‌اند که سامسونگ فرآیند تولید تراشه های ۳ نانومتری خود را هر زمان که نیاز باشد در دسترس کوالکام قرار دهد.
معرفی تراشه‌های ۳ نانومتری صنعتی توسط شرکت ASIC نرخ هش بیت کوین را تقویت می‌کند. در ماه‌های اخیر و علیرغم اصلاح قیمت قابل‌توجه در بازار ارزهای دیجیتال، نرخ هش در شبکه بیت کوین در حال افزایش بوده است. با ورود سامسونگ به عرصه استخراج بیت کوین، این فضای پیشروی فناوری در حال ثبت رقابتی قابل‌توجهی با عرضه محصولات نوآورانه است.

منبع: finbold