اخبار روز

شکایت SEC از ریپل با حکم قاضی به نفع ریپل ادامه می‌یابد

شکایت SEC از ریپل با حکم قاضی به نفع ریپل ادامه می‌یابد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.98 - (5 امتیاز)
فهرست مطالب

شکایت SEC از ریپل در دسامبر ۲۰۲۰ به وقوع پیوست. اتهام جمع‌آوری بیش از ۱.۳ میلیارد دلار  مال نامشروع از طریق ارائه اوراق بهادار و دارایی دیجیتال ثبت‌نشده بود. بااین‌حال، ریپل در دفاع خود استدلال می‌کند که کوین کاربردی آن یعنی XRP به‌هیچ‌وجه یک توکن امنیتی نیست. یکی از اصلی‌ترین استدلال‌های ریپل برای دفاع از خود اشاره به سخنرانی ویلیام هینمن، مدیر سابق بخش مالی سازمان SEC است.

سارا نتبرن، قاضی دادگاه ایالات‌متحده، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر رد سخنرانی ویلیام هینمن، مقام سابق این سازمان را رد کرد. قاضی نتبرن در توجیه حکم خود، تاکتیک‌های دادخواهی کمیسیون SEC را ریاکاری خواند. قاضی همچنین رفتار این آژانس برای رسیدن به اهداف خود تحت لوای وفاداری به قانون را به‌شدت محکوم کرد. کارشناسان حقوقی این تصمیم را یک برد تاکتیکی قابل‌توجه برای ریپل نامیده‌اند.

هینمن طی یک سخنرانی گفته بود: «بر اساس درک من از شبکه اتریوم و ساختار غیرمتمرکز آن، جزء معاملات اوراق بهادار محسوب نمی‌شود. به نظر می‌رسد اعمال فشار کمیسیون اوراق بهادار بر تراکنش‌های جاری در اتریوم ارزش چندانی نداشته باشد.» ریپل می‌گوید اظهارات هینمن با ادعاهای SEC مبنی بر توکن امنیتی بودن XRP نیز در تضاد است. در مقابل، آژانس به‌سختی تلاش کرده تا این سخنرانی مخفی بماند و به‌عنوان مدرک در دادگاه شکایت SEC از ریپل استفاده نشود. آژانس ادعا می‌کند که این یک اظهارنظر کاملاً شخصی بوده و منعکس‌کننده سیاست آژانس نیست.

نتیجه شکایت SEC از ریپل می‌تواند پیامدهای عمیقی برای کل اکوسیستم کریپتو داشته باشد. شکست در این پرونده برای آژانس نظارتی SEC به معنای بروز مشکلات قابل‌توجهی در آینده است. این آژانس دیگر نمی‌تواند سایر پروژه‌های ارز دیجیتال را نیز تحت همان اتهامات فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده به دادگاه بکشاند. همچنین تلاش‌های مداوم آژانس برای تحت نظر گرفتن بیشتر صنعت کریپتو را ناکام خواهد گذاشت.