اخبار روز

طبق گزارش مک کینزی متاورس می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۵ تریلیون دلار برسد

طبق گزارش مک کینزی متاورس می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۵ تریلیون دلار برسد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.95 - (4 امتیاز)
فهرست مطالب

یک گزارش جدید از شرکت مشاوره جهانی مک کینزی نشان می‌دهد که متاورس تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

این گزارش ۷۷ صفحه‌ای با عنوان «ایجاد ارزش در متاورس» که دیروز منتشر شد، روند فعلی متاورس را تحلیل کرده و نتایج خود را از دو نظرسنجی جهانی به دست آورده است. یکی داده‌های ۳۱۰۴ پاسخ‌دهنده از ۱۱ کشور جهان را جمع‌آوری کرده است. نظرسنجی دیگر نیز به پاسخ‌های ۴۴۸ مدیر از شرکت‌ها و صنایع مختلف در ۱۰ کشور پرداخته است.

مک کینزی از داده‌های این نظرسنجی‌ها به این نتیجه رسیده که آینده رفتار کاربر در متاورس به‌احتمال‌زیاد به پنج فعالیت اصلی بازی، معاشرت، تناسب‌اندام، تجارت و یادگیری از راه دور تقسیم خواهد شد.

مک کینزی دریافت که ۶۰ درصد از افراد مورد بررسی حداقل یک فعالیت در دنیای مجازی را نسبت به جایگزین فیزیکی آن ترجیح می‌دهند. ۷۹ درصد از کاربرانی نیز که اکنون در متاورس فعال هستند قبلاً از این جهان مجازی خرید کرده‌اند.

تجارت الکترونیک اولین اصل در متاورس خواهد بود که تا سال ۲۰۳۰ از ۲ تریلیون دلار تا ۲.۶ تریلیون دلار کل هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد. تبلیغات مجازی یکی دیگر از بخش‌های اصلی متاورس خواهد بود و انتظار می‌رود درآمد مرتبط با آن ۱۴۴ تا ۲۰۶ میلیارد دلار باشد.

این گزارش نشان می‌دهد که در پنج ماه اول سال جاری و با توجه به بدبینی فعلی در بازار ارزهای دیجیتال، بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار در فناوری‌ها و زیرساخت‌های مرتبط با متاورس سرمایه‌گذاری شده است. یعنی بیش از دو برابر ۵۷ میلیارد دلاری که در کل سال ۲۰۲۱ روی متاورس سرمایه‌گذاری شده بود.

البته متاورس هنوز فضایی بسیار پویا و در حال تکامل است. بنابراین گروه‌های کوچک و برندهای بزرگ باید از یک استراتژی بلندمدت استفاده کنند تا بتوانند در آینده متاورس موفق باشند.

منبع: cointelegraph