اخبار روز

متا برای خرید شرکت های واقعیت مجازی اقدام می‌کند

متا برای خرید شرکت های واقعیت مجازی اقدام می‌کند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.52 - (7 امتیاز)
فهرست مطالب

طبق گزارش‌ها، یک قاضی فدرال در آمریکا به غول فناوری متا اجازه داده تا برای خرید شرکت های واقعیت مجازی اقدام کند.
قاضی ادوارد داویلا دستور کمیسیون تجارت فدرال را به عنوان بخشی از تلاش برای جلوگیری از خرید شرکت های واقعیت مجازی توسط متا را رد کرد.
با این حال، او همچنین یک دستور منع موقت صادر کرد که متا را از خرید شرکت های واقعیت مجازی برای حداقل یک هفته منع می‌نماید.
این حکم بخشی از شکایتی بود که توسط کمیسیون تجارت فدرال علیه متا و مدیرعامل آن مارک زاکربرگ در ماه ژوئیه تنظیم شد. این کمسیون می‌خواهد از هدف نهایی زاکربرگ برای مالکیت کل متاورس جلوگیری کند.
قبل از تغییر نام تجاری به متا، فیس بوک در سال ۲۰۲۰ به دلیل خرید واتساپ در سال ۲۰۱۴ و اینستاگرام در سال ۲۰۱۲، با شکایت مشابهی از کمیسیون روبرو شد. آن‌ها معتقد بودند که فیس بوک با خرید رقبای خود نوآوری در صنعت را از بین می‌برد. پلتفرم‌های پیام‌رسانی و به اشتراک‌گذاری عکس، رقیبان بالقوه فیس بوک و رسانه‌های اجتماعی بودند.
بنابراین با این حکم جدید دادگاه، متا احتمالا می‌تواند شرکت های واقعیت مجازی بیشتری را تحت چتر خود قرار دهد.
زاکربرگ در مصاحبه‌ای اظهار داشت که این شرکت در مورد جاه طلبی‌های خود در حوزه متاورس شک و تردید دارد. زیرا این شرکت ۳.۶۷ میلیارد دلار ضرر را برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ گزارش داد که این زیان در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش خواهد یافت. گزارش درآمد متا برای سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ در تاریخ ۱ فوریه منتشر می‌شود.