اخبار روز

نهنگ های قدیمی بیت کوین می‌توانند باعث سرخوردگی فروشندگان این ارز دیجیتال شوند

نهنگ های قدیمی بیت کوین می‌توانند باعث سرخوردگی فروشندگان این ارز دیجیتال شوند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.97 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

یک تحلیلگر کوانتومی معروف که فعالیت‌های نهنگ های قدیمی بیت کوین را به‌دقت زیر نظر دارد، معتقد است این گروه از سرمایه‌گذاران باعث کمبود عرضه فروشندگان خواهند شد.

کی یانگ جو، مدیر اجرایی کریپتو کوانت (CryptoQuant) به ۳۰۱.۷۰۰ دنبال‌کننده توییتر خود گفت که نهنگ های قدیمی بیت کوین هنوز در خواب زمستانی هستند. این افراد یا نهادها با وجود رکود شدید پادشاه کریپتو در چند ماه گذشته، بیش از هفت سال است که به ذخایر انبوه بیت کوین خود دست هم نزده‌اند.

این نهنگ‌های خواب‌آلود هنوز هم ساکت هستند و دست به اقدامی نمی‌زنند. قیمت واقعی بیت کوین‌های هفت‌ساله این نهنگ‌ها ۳۵۸ دلار است و با توجه به ۵۴ برابر شدن ارزش آن‌ها، هنوز هم قصد فروش ندارند. اکثر تازه‌کارها ازجمله مؤسسات و ماینرها اکنون معطل مانده‌اند. پس تا زمانی که قدیمی‌ها مقداری بیت کوین ارائه نکنند، عرضه بازار رو به اتمام خواهد نهاد.

به گفته جو، آخرین حرکت نهنگ های قدیمی بیت کوین به ۲۸ مارس یعنی زمان افزایش قیمت به حدود ۴۷.۰۰۰ دلار برمی‌گردد. از آن زمان، ارزش بالاترین دارایی کریپتو یک روند نزولی به خود گرفته و در مدت کمی بیش از سه ماه تقریباً ۶۰ درصد افت قیمت داشته است. اما تلاطم دو ماه گذشته نیز نتوانسته نهنگ‌های پیر را از خواب زمستانی بیدار کند.

جو همچنین می‌گوید که حواسش به شاخص پرمیوم کوین‌بیس است که اخیراً و برای اولین بار از آوریل مثبت شده است. به گفته این تحلیلگر کوانت، نمودار پرمیوم مثبت کوین‌بیس نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی در حال افزایش سطوح فعلی بیت کوین هستند. این افزایش نشان‌دهنده روند صعودی نیست، اما به ما می‌گوید که خریداران نهادی در این محدوده قیمت نیز وجود دارند. تحلیلگر کوانت، شاخص پرمیوم مثبت کوین‌بیس را نشان‌دهنده بهبود احساسات به بیت کوین در میان سرمایه‌گذاران متمول می‌داند.

منبع: dailyhodl