اخبار روز

گلس‌نود می‌گوید گردشگران بیت کوین می‌روند و فقط قدیمی‌ها باقی می‌مانند

گلس‌نود می‌گوید گردشگران بیت کوین می‌روند و فقط قدیمی‌ها باقی می‌مانند
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.43 - (9 امتیاز)
فهرست مطالب

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین گلس‌نود (Glassnode) به‌اصطلاح «گردشگران بیت کوین» فرار می‌کنند و تنها سرمایه‌گذاران بلندمدت باقی می‌مانند. تحلیلگران گلس‌نود اعلام کردند که بیت کوین یکی از بدترین ماه‌های خود در ۱۱ سال گذشته را با زیان ۳۷.۹ درصدی در ژوئن تجربه کرد. فعالیت شبکه بیت کوین در سطوحی همانند با عمیق‌ترین بازارهای نزولی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قرار دارد. شبکه بیت کوین به وضعیتی می‌رسد که تقریباً همه نهادهای سوداگرانه و گردشگران بازار به طور کامل کنار گذاشته می‌شوند.

بااین‌حال، گلس‌نود علیرغم پاک‌سازی تقریباً کامل گردشگران بیت کوین به تناسب سطوح انباشت این رمز ارز اشاره می‌کند. تعادل بین میگوها (آن‌هایی که کمتر از ۱ بیت کوین دارند) و نهنگ‌ها (آن‌هایی که ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ بیت کوین دارند) به طور معناداری در حال افزایش است. قیمت‌های فعلی بیت کوین برای میگوها جذاب است و آن‌ها به طور میانگین ۶۰.۵۰۰ بیت کوین در ماه انباشته می‌کنند. گلس‌نود می‌گوید این بالاترین نرخ انباشت بیت کوین در تاریخ توسط میگوها و معادل ۰.۳۲ درصد از عرضه بیت کوین در هر ماه است.

گلس‌نود در توضیح پاک‌سازی گردشگران بیت کوین می‌گوید از نوامبر ۲۰۲۱ هم تعداد آدرس‌های فعال و هم نهادها روند نزولی دارد. یعنی سرمایه‌گذاران جدید و قدیمی به طور یکسان با اکوسیستم بیت کوین تعامل ندارند. رشد موجودی‌های جدید نیز به پایین‌ترین حد خود از بازار نزولی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ رسیده است. به‌طوری‌که پایگاه کاربران بیت کوین روزانه به ۷۰۰۰ موجودی جدید دست می‌یابند. تعداد معاملات نیز همچنان راکد است که نشان‌دهنده کمبود تقاضای جدید و احتیاط دارندگان بیت کوین در شرایط فعلی بازار می‌باشد.

بازار در زمان سقوط قیمت بیت کوین شاهد پاک‌سازی کیف پول‌های جدید گردشگران بیت کوین بود. بااین‌حال، گلس‌نود نتیجه‌گیری می‌کند که آمارها نشان‌دهنده سطح فزاینده عزم برای سرمایه‌گذاری در میان خریداران متوسط ​​بیت کوین است.

منبع: cointelegraph