اخبار روز

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال سلسیوس توسط کارمند سابق خود به کلاهبرداری متهم شد

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال سلسیوس توسط کارمند سابق خود به کلاهبرداری متهم شد
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.39 - (6 امتیاز)
فهرست مطالب

کارمند سابق سلسیوس علیه این پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال بحران‌زده شکایت کرده و این شرکت را به سوء مدیریت و کلاهبرداری متهم می‌کند. طبق ادعای او سلسیوس صدها میلیون دلار سود را پرداخت نکرده و هنوز بدهکار است.

شرکت کیفای (KeyFi) جیسون استون ادعا می‌کند که سلسیوس کلاهبرداری کرده و طبق یک قرارداد مشارکت در سود به شرکت وی بدهکار است. وی در شکایت روز پنجشنبه خود، از سلسیوس به‌عنوان یک طرح پانزی یاد کرد. استون در سال ۲۰۲۱ کارمند این پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال بود.

در دادخواست استون آمده است: «از اوت ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱، این‌جانب صدها میلیون دلار سود برای منافع متقابل طرفین ایجاد کردم. این سودها به شکل کارمزد تراکنش، پاداش فروش توکن‌ها و سایر دارایی‌های سودآور بودند. من مانند هر رابط سرمایه‌گذاری شایسته کسب سود و پورسانت از وجوه ارائه‌شده به آن‌ها بودم. سلسیوس نیز باید اطمینان حاصل می‌کرد که استراتژی‌های سرمایه‌گذاری شرکت مانع از بازپرداخت نقدی و غیر نقدی به سپرده‌گذارانش نخواهد شد.»

استون همچنین توییت زد: «با توجه به گمانه‌زنی‌های عمومی در مورد عدم پرداخت بدهی شرکت و رابطه ضعیف سلسیوس با حقیقت شاید عاقلانه باشد که مدارک خود را افشا کنم. من علیه سلسیوس اقدام قانونی کرده‌ام تا این موضوع یک‌بار برای همیشه حل شود.» استون از اظهارنظر بیشتر در مورد افشای مدارک خودداری کرد.

استون می‌گوید که پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال سلسیوس به دلیل مواجهه با بحران نقدینگی شروع به ارائه نرخ‌های بهره بالا کرد تا «سپرده‌گذاران جدید» را با یک طرح پانزی به دام اندازد. این اقدام سلسیوس درست یک ماه و یک روز پس از فروپاشی ترا رخ داد. به دنبال فروپاشی ترا در پس‌زمینه متلاطم بازارهای مالی، قیمت ارزهای دیجیتال نیز کاهش می‌یابد. این بازار آشفته باعث بروز مشکلات نقدینگی برای چندین شرکت ارز دیجیتال، صرافی‌ها و وام‌دهندگان شده است.