اخبار روز

آرتور هیز افزایش ارزش اتریوم پس از انجام مرج

آرتور هیز افزایش ارزش اتریوم پس از انجام مرج
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.94 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

آرتور هیز مدیرعامل سابق BitMEX گفت در صورت موفقیت‌آمیز بودن مرج انتظار افزایش ارزش اتریوم به شکل قابل‌توجهی را دارد.

او گفت که افزایش ارزش اتریوم پس از مرج، مشابه روند صعودی بیت کوین در چرخه‌های هاوینگ دوره‌ای خود خواهد بود.

هاوینگ بیت کوین زمانی است که پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می‌یابد. هاوینگ هر چهار سال یک‌بار انجام می‌شود. قانون هاوینگ در الگوریتم استخراج بیت کوین به‌منظور مقابله با تورم است.

هیز در مقاله‌ای نظر خود را بر اساس نظریه بازتاب‌پذیری جورج سوروس بیان می‌کند. این تئوری می‌گوید که یک حلقه بازخورد بین قیمت‌های بازار و انتظارات فعالان بازار وجود دارد. در زمینه مرج اتریوم، او معتقد است که این پدیده می‌تواند باعث افزایش ارزش اتریوم شود.

او افزود:

“اگر مرج موفقیت‌آمیز باشد، کاربران اتریوم را می‌خرند. چون می‌دانند که هر چه قیمت بالاتر برود، شبکه بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.”

مرج دو تغییر عمده را برای اتریوم به همراه خواهد داشت. ابتدا مکانیزم اجماع اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام تغییر پیدا می‌کند. همچنین نرخ انتشار عرضه اتریوم را تقریباً ۹۰ درصد کاهش می‌دهد. به همین دلیل برخی افراد به این رویداد هاوینگ سه‌گانه می‌گویند.

از طرف دیگر، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم گفت که این عملیات می‌تواند علیه اتریوم کار کند. چون در صورت ادغام ناموفق، قیمت آن کاهش می‌یابد. بااین‌حال، نگاهی به فعالیت بازار اتریوم، نشان می‌دهد که کاربران انتظار یک رویداد مرج موفق را دارند.

هیز در صفحه خود نوشت.

“من معتقدم که مرج اتریوم باید شبیه به هاوینگ دوره‌ای بیت کوین باشد. همه ما تاریخ‌های رخ‌دادن آن را می‌دانیم. بااین‌حال بیت کوین همچنان همیشه پس از این عملیات افزایش می‌یابد. پس من انتظار دارم که مرج باعث افزایش ارزش اتریوم شود.”