اخبار روز

شکایت کمیسیون از شرکت سلسیوس و بازداشت الکس ماشینسکی در آمریکا

شکایت کمیسیون از شرکت سلسیوس و بازداشت الکس ماشینسکی در آمریکا
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
ستاره فعالستاره غیر فعال
4.08 - (8 امتیاز)
فهرست مطالب

بر اساس خبرها، پس از شکایت کمیسیون از شرکت سلسیوس، مدیرعامل سابق آن به دلیل اتهامات جنایی بازداشت شد. لازم به ذکر است که این شرکت در سال ۲۰۲۲ و در بحبوحه زمستان ارزهای دیجیتال اعلام ورشکستگی نمود.
در سال ۲۰۲۱، شرکت سلسیوس یکی از بزرگترین برندهای دارایی دیجیتال در جهان بود که بیش از ۲۵ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کرد.
درست یک سال پس از ورشکستگی، خبر شکایت کمیسیون از شرکت سلسیوس منتشر شد. سپس آن‌ها ماشینسکی را دستگیر کرده و او را به کلاهبرداری ۴۲ میلیون دلاری از مشتریان متهم نمودند. با این حال او گفت که بی‌گناه است و پس از موافقت با وثیقه شخصی ۴۰ میلیون دلاری آزاد خواهد شد.
آن‌ها همچنین همکارش رونی کوهن پاوون را به چهار اتهام جنایی متهم کردند. به گفته وزارت دادگستری، کوهن پاوون در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد.
علاوه ‌بر شکایت کمیسیون از شرکت سلسیوس، آن‌ها با دو شکایت دیگر از کمیسیون معاملات آتی کالا و کمیسیون تجارت فدرال مواجه شد.
مقامات گفتند که سلسیوس می‌خواست ایمن‌ترین مکان برای ارزهای دیجیتال مشتریان باشد، اما امروزه در شرایط وخیم مالی قرار دارد.
در شکایت شکایت کمیسیون از شرکت سلسیوس آمده که ماشینسکی حدود ۴۲ میلیون دلار درآمد حاصل از فروش توکن CEL به دست آورده است. او همچنین از سرمایه مشتریان برای خرید اموال و پولشویی از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کرد.
کمیسیون افزود که سلسیوس بارها به مشتریان در مورد ایمن بودن پلتفرم خود دروغ گفته است. آن‌ها همچنین ادعا می‌کردند که تاییدیه‌ای را از تنظیم‌کننده‌های ایالتی دریافت نموده‌اند، در حالی که اینطور نبود.